Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

tisdag 1 juli 2008

Praktikrapport 4: När jag inte väntar på visum...

... vad gör jag då egentligen?

Jo, jag jobbar,

fikar,


går på marknad,



äter god och billig mat,
(citat bussmedresenär: "In Thailand, cheap food is good food!")



hänger med Buddha...


... och i kungens palats (men han var inte där...)


samt snackar om bönens, mullbärsteets och jadestenens positiva effekter med nyfunna vänner


Men inget inlägg utan en uppdatering på visumfronten (som ni märker kretsar mitt liv ganska mycket runt detta nu). Det är klart! Alla papper, alla tillstånd - allt är klart! Så nu kan jag åka till Colombo. Måste bara ta en liiiiiten sväng via Stockholm för att få passet stämplat bara (att göra det i Bangkok gick tydligen inte)... Men vaddå, Chiang Mai-Colombo via Stockholm är väl inte så farligt?...