Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

fredag 25 juli 2008

Praktikrapport 8: Det bästa med att vara praktikant...

... är:
- alla superintressanta samtal om situationen i landet, hur det var den första tiden efter tsunamin, vad som funkat och inte i återuppbyggnadsarbetet osv, vilket gör att jag lär mig så gräsligt mycket!
- att jag får tillbringa mina dagar med att läsa om massa bra insatser som Diakonia har varit med och bidragit till, vilket gör att jag lär mig ännu mer.
- att jag så småningom även kommer få besoka några partners för att få se arbetet med egna ögon.
- att jag endast en meter från där jag sitter på jobbet har en fantastisk kollega som jag ena stunden pratar allvar med, andra stunden skämtar järnet med och som det känns som om jag har känt i flera år.
- att jag får tillbringa min sommar i ett fantastiskt vackert land!