Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

torsdag 14 augusti 2008

halvtidsrapport: Scoutlägret Adventure

Scoutlägret Adventure är i full gång. Jag har lämnat lägret på grund av en seg förkylning som inte uppskattade en halvblöt scoutmiljö, tråkigt men så är det.

I måndags sammanstrålade fem aktivister på lägerområdet i Tiveden: Lisa, Gudrun, Johan, Johanna och jag (Christine). Vår utställning bor i ett gammalt tält (inte vårt partytält) som säkerligen var vitt en gång i tiden, men nu är mer beige/grå/brunt. Men det har sin charm. Vädret är omväxlande, ena stunden sol och varmt, sedan ösregn, sedan sol och sedan blåsigt och kallt. Vilket medför att vi springer ut och in med lyckohjulet…

På förmiddagarna har vi en workshop som scouterna kan välja att komma på. Onsdagens var mycket lyckad med ett gött gäng diskussionssugna ungdomar! På eftermiddagarna finns vi tillgängliga i tältet och visar med glädje upp vårt ursnygga thivoli. Jag tror att de andra kommer ha det oerhört bra nu resten av lägret för det verkar finnas en hel del som är intresserade av vad vi håller på med!

Vi har även extraknäckt som indianer, under en spårning. Det här med kontakter - ett givande och ett tagande. Men vi tycker ju om äventyr och så fort de nämnt ordet indian och gett oss ansiktsfärg så vi spädde på alla tänkbara fördomar om hollywood-indianer och la till ännu mer (för vi är väl medvetna om att bastkjol nog inte tillhörde gemene indians klädnad).

Medan jag är hemma och vilar upp mig, så har de andra det antagligen hur bra som helst i Tiveden!