Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

torsdag 15 november 2007

Varning för filosofi

Till alla er som vill läsa om fräcka rädda-världen aktioner - sluta läs! Här blir inget sånt.

Vårt sista inlägg var visst 2 november, mitt sista inlägg var i slutet på oktober. Anledningen till det är inte att mitt liv är händelselöst och grått; det har hänt många skrivvärda saker sen sist. Jag har t.ex. träffat Diakoniaanställda från Sri Lanka och Burma, varit med på möte då vi lärt oss om fattigdom och klimat och för tusan, jämställdhetsissues envisas med att störa mig varje dag. Men ändå inga inlägg.

Anledningen är tid. Det förstås, jag kan ju inte svara för övriga bloggare - deras liv kanske helt enkelt är händelselösa och gråa. Eller är det inte så. Kanske skriver de oxå uppsats, eller jobbar för glatta livet.

Om du nu börjat fundera över vad poängen med det här inlägget kan tänkas vara måste jag göra dig besviken, jag har nämligen inte hunnit tänka ut någon. Däremot har jag hunnit komma på några funderingar...

Prioriterar man verkligen rätt? Är det verkligen viktigare att jag får g på min uppsats än att jag engagerar mig för världen? Och för mig, är det viktigare för mig att jag klarar min termin än att jag gör saker för andra?

Inte heller någon snitsig avslutning blir det. Jag har, om ni inte fattat det, annat att göra.