Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

fredag 20 juli 2007

Torsdag 19/7

Dagen började med att jag och Sara höll workshops för några scoutpatruller som Sara känner flera av ledarna till (hon känner verkligen alla här, det är kul). Erik och Lisa höll i den andra gruppen scouter. Tyvärr har Erik tappat rösten och kan knappt prata så han fick vara hjälpreda idag. På nästa workshop var det inte lika många scouter så då hade vi dem som en grupp. Under spontan tiden i eftermiddags kom jag fram till att jag blivit bättre på att göra tatueringarna utan att några bokstäver faller av. De flesta verkat tycka att våra gnuggisar är en mycket rolig idé.

Idag har det varit väldigt skönt väder, det har blåst men inte varit så hett som innan. Vädret har dessutom varit någorlunda stabilt hela dagen vilket jag uppskattar för vädret har varit väldigt konstigt de andra dagarna. Ena minuten har det varit strålande sol och i nästa molnigt och kallt. Men i allmänhet tycker jag att vi har haft tur med vädret.