Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

fredag 14 november 2008

Jag måste få dela med mig. I tisdags tog jag, Lisa och Frida tåget till Lerum för att träffa ett helt gäng konfirmander. Jag kände mig trött och hängig i höstmörkret och var inte alls upplagd för att engagera och informera konfirmander om hiv/aids.
Men vilken trevlig eftermiddag det blev. 35 konfirmander och dess ledare lyssnade intresserat på oss och deltog i våra övningar. En dag som kändes lång och tröttsam förvandlades till en inspirerade eftermiddag där vi fick dela med oss av vad vi hade och svara på frågor från ett gäng tonåringar.
Så med detta lilla inlägg vill jag bara uppmuntra alla att gå ut och informera det kan ju vara helt sjukt givande!