Vi är Diakoniaaktivisterna. Vi lämnar avtryck och tror på att en bättre värld är möjlig. Tillsammans förändrar vi världen. Välkommen till vår blogg!

tisdag 17 juli 2007

mitt i lägret

Andra dagen av aktiviteter börjar ta slut. Jag känner mig trött och hungrig men ändå väldigt nöjd med dagen. Vi har träffat 12 patruller med scouter under dagen som fått prova på våran workshop. Det har varit roligt och jag tror att även scouterna har tyckt det. Jag tror även att de lärt sig något om ickevåld och att vi faktiskt har kunna beröra barn och ungdomar och fått dem att tänka kring världsförbättrarfrågor, vilket är vårt stora syfte.
Kulspelet är en succe. (För alla som har varit med och gjort det, bra jobbat!) Många provar på det under eftermiddagarna då vi har våra droppin-aktiviteter.
Det går ju inte att rapportera utan att skriva nåt om vädret, vi vaknade till ösregn, blixt och dunder sen har det varit jättefint och solen skiner från en blå himmel! Toppen!
Nu stänger vi igen för dagen, och vilar upp oss inför en ny dag imorgon då vi ska träffa 12 nya patruller.